"את הורי לקחו לכלא הרומני בגלל הפצת התורה וכך עושים לבני בארץ היהודים"

    אבי יעקב No Comments on "את הורי לקחו לכלא הרומני בגלל הפצת התורה וכך עושים לבני בארץ היהודים"
    20:23
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on שרים וח"כים תוקפים את המינויים בצה"ל: "אין מנדט"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    זה קרה באישון לילה. נשמעות דפיקות עזות על דלת משפחת זיכרמן, שוטרים צבאיים מחפשים את בן הישיבה שלא התייצב. הוא לא היה בבית ולכן לא נעצר.

    אביו, המג"ש המפורסם רבי דוד זיכרמן, שוחח במהדורה המרכזית של 'קול חי' עם בצלאל קאהן בשיחה רווית אמונה והשקפה. "חשבתי שהם רוצים להמשיך את השיעור הקבוע שמתקיים בכותל המערבי.. אבל התברר שהם לוכדי עריקים. ביקור שלהם הופך לטראומתי למשפחה שלא ערוכה, חששתי מזה אבל הקב"ה נותן לנו כוחות לעמוד בניסיון, והבנו שזכינו שידפקו אצלנו שוטרי וחיילי לפיד, תינוקות שנשבו, שבאים לחפש חיילים".

    חיילים?
    "אמרתי להם: באתם לחפש חיילים או עריקים, ענו לי חיילים אמרתי להם: טעיתם בכתובת. מדובר פה בחיילים ש-24 שעות מגויסים ושומרים על האומה וגם עליכם. שאלו אותי איפה הבן, עאניתי הוא בצבא, 24 שעות".

    "הסברנו להם שהתורה היא חיינו ועליה נמסור נפשנו, המפקד התחיל להתנצל "אני מאמין כמוך, אבל זה פקודה". אמרתי לו "זה בלתי חוקי בעליל, לחפש חיילים שמגינים יום יום".

    בהמשך הוא מספר שגם בני הבית התעוררו מהביקור, לא הותירו מקום שלא חפשו אבל בדרך ארץ. "בהתחלה עשו קצת בעיות אבל העמדנו אותם על המקום: "אתם לא בבית של מחבלים, פה זה בית של שומרי חוק ואכן הם נרגעו".

    לדבריו, העמידה הזו מעוררת את העם. "שוחחו איתי בכירים ושאלו אותי 'האם אתם באמת מתכוונים למה שאתם אומרים?' היום בעולם של שינויי מגמות הם מתפלאים לראות שבחורים מוותרים על נוחיות ופרטיות, ומוסרים את עצמם, גם המשפחה סובלת מזה, אם לא נעמוד מולם בגאון לא יהיה לזה סוף".

    "זה חלק מהמסירות נפש. אבא שלי ישב 3 שנים אחרי השואה אצל הקומוניסטים בבית הסוהר. לקחו את אבא ואמא שלי מהבית, ברומניה, לבית הכלא בגלל עוון שהקים תלמוד תורה, הקים כשרות, הקים קהילה. השאירו שלושה ילדים לבד בבית באמצע הלילה. אני זוכר את עצמו בועט ברגליים של אנשי הסקוריטטה (אנשי המודיעיו הרומני א.י.) ואור אל תקחו את אמא שלי, אבא אמר לי לבוא לארץ ישראל כדי שאלמד תורה, והנה אני אומר, אבא, הנכד שלך רוצים לקחת אותו לכלא בארץ ישראל. לא חיילי צ'אושסקו, חיילים יהודים שירדו לדרגה שפלה, לקחת ילד שלומד תורה, נזר הבריאה".

    "אבל זה עובר לנו בגנים, צריך לעמוד על זה ולהראות להם שלא יצליחו, אנחנו נמסור את נפשנו אל התורה, זו לא סיסמה. ברוך ה' העולם מתעורר, האדמו"רים יוצאים לחו"ל לעורר את העם ולהדליק את הגולה, נגיד ברור: לא תצליחו".

    "שיהיה ברור, לא כולם למדו אף פעם. אבל תמיד ידעו להעריך לומדי תורה. ה'עמך' לא מסכים עם הגישה. כולם מתחילים להבין שהתורה היא לא רק מזוזה, היא נשמת אפינו. היא מגנא ומצלא".

    האזינו לשיחה הממצררת של הרב דוד זיכרמן עם בצלאל קאהן



    0 תגובות